lørdag 27. mai 2017

Opptatering

jeg kom hjem den 22 mai, den 23 mai hadde jeg en poliklinisk time på UNN for oppstart av utredning av rygg samt følsomheten i venstre fot.
Dette ble en time som man nok aldri vil glemme, for første gang var det en lege på UNN som faktisk tok alvor. Det viste seg av henvisning var ikke sendt fra Riksen, fastlegen har da purret på en time som jeg da egentlig ikke hadde på UNN.
Men men legen hørte på det vi hadde og fortelle og reagerte umiddelbart på at ingen hadde tatt ansvar. Fysio burde sendt beskymring på at jeg mista kontakt alt da i ankel og spesielt følelsen.
Hun la meg derfor rett inn Som akutt, for og starte utredningen. For min del ble jeg litt skremt at det gikk så fort, men samtidig bra noen tar alvor.


De tok først en blære kontroll for og se om jeg hadde noe rest urin der jeg har hatt problemer med og få til og tiss. Heldigvis var alt bra der. Der etter har flere leger gjort test av føttene av refleks og ingen tvil at det er forskjell på høyre og venstre. Jeg har også tatt en MR av hode og rygg, alt viste normalt med hode. I rygg viste det seg å være en prolaps som kan forklare kraftløs heten og mangel på følelsen. Jeg har ikke bare en prolaps men to i nedre del av rygg, men dette forklare ikke alt noe mer er det. I helga er jeg på perm, de skal ha noen leger til og se på bildene til over helgen. På mandag er det inn igjen, da er det kartlegging av fysio. Tirsdag skal jeg gjøre en nerve test på venstre fort for og se hvilke muskel gruppe det er liv i. Legen på UNN ønsker og ha meg på et rehapliterings opphold for og gi det en mulighet og komme seg på beina igjen. Dette er usikkert om det er mulig der man er usikker på om dette kan ha ført med seg permanent skade i nervene siden dette har vært så lenge. Men vi må bare håpe det beste. Tiden får vise hva vi kommer ut av dette med. Ønsker dokker alle en god helg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar