mandag 23. januar 2017

Innlegelse Rikshospitalet

Vi går inn i en ny tid, det vil bli litt ekstra.
I dag har vi vært oss tannlegen ved Riksen, utviklingen i munnen ser positivt ut, og vi begynne å se lyse i tunnelen til neste operasjon her. Vi er nok ikke langt unna nå for kjeve operasjon.
Godt at man få til et bra samarbeid mellom de ulike avd når vi først er her. Til neste runde, må vi vente i forhold til etter hofte operasjon.  Etter operasjon av hofta vil det bli kontroll og i den samme runden få neste runde for å stramme reguleringen.

I morgen er det innskriving til hofte operasjon. Der fikk jeg plutselig en telefon for en ukes tid at de hadde mulighet til og ta meg inn i denne uka. Fort gikk det også, det var forespeilet operasjon i januar, kanskje februar. Men godt man fikk det nå. Man takker ja for alt vi får. Riksen er enestående og flinke, de forstår situasjon min, de leker ikke butikk som vi føler de gjør på UNN.
Etter operasjon vil det nok bli en del prøvelser i forhold til dagelig gjøre mål, de første 14 dagene har jeg ikke lov å og legge belasting på venstre hofte, der det er den som skal opereres.
Jeg må nok ha mer hjelp, en nå, men men man får nesten bare ta det som kommer.
Når jeg ser tilbake på noen år, så ser man hvor dårligere kroppen er blitt og utviklingen har virkelig gått sin gang. For en 4 år siden drev jeg med full karting, dette likte jeg godt. Nå gir dette ekst spasme, økt smerte i rygg og hofte. Om dette vil kunne igjennomføres igjen senere, vet man ikke. Inntrenssen har man vel mista, når man forbinder dette med smerter. Svømming der i mot, elsker jeg, og det er godt for kroppen min. Det er ingen belasting for kroppen, så det skal jeg få fortsette med, så fort kroppen er klar for dette etter operasjonen.
Vi går inn i en spende tid, kanskje vi får nye svar hvem vet. Kanskje man lære og kjenne kroppen enda mer. Men en ting er sikkert man må lytte til det kroppen forsøker og si. Det har jeg virkelig lært. Så tiden nå etter operasjon på onsdag blir det viktig og ta tiden til hjelp, og lytte til kroppen sine signaler.

Hva som viser seg etter operasjon, får man ta da, tenker jeg. Det er godt  man ikke vet hva fremtiden gir eller viser. Livet har en mening uansett hva. Ønsker alle en fin ny uke. Takk for flotte følgerne av bloggen, igjen takk til dere alle som kommer med gode råd og ord. <3
Klem

2 kommentarer:

  1. Håpe inderleg at det går betre med deg.
    Du er tapper.

    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett