onsdag 2. desember 2015

Mye skjer

Tiden flyr fort. Tirsdag 24 får jeg alt sprøyte nr 2 for Endometriose, på sprøyte nr 2 vil man forvente effekt. Håpe er at det vil virke, målet er og slippe smertestillende.
Det merkes på kroppen at det sliter på.

Jeg har nå regelmessig oppfølging av tann tjenesten. Jeg har nedsatt styrke i tennern, dette henger sammen med så mye tøffe betennelser jeg har hatt i munnen, som har slitt på tennern. Siden jeg ikke spiser fullverdig måltid pr munnen, men lever på knappen så har jeg nedsatt spytt. Når man spiser pr munnen, så danner  det seg spytt på en normal måte, men ikke om du ikke spis 100% pr munnen. Jeg
Får dekket tannlegen og alt. Det er bra det følges opp.

Bivirkning:

Som en del av behandling på Endometriose, kommer det ulike bivirkninger. Det er en del ting jeg må være obs for. Som en del i behandlingen settes jeg i en kunstig overgangsalder, noe som betyr hetetokter, humør svinger, nedsatt immunforsvar  dette er ulike reaksjoner som kan komme. Oss meg har det vært forskjellige. Men om dette må til, må man bare stå i dette, det er bedre en smerte og blødninger.


behadlingen gir resultat

De siste dagene kan det virke som at behandlingen virke, det er stadig mindre og mindre smerte. Dette lover godt.

1 desember som er i dag.

Gjøre en lang historie kort. Betennelsen i magen er kommet tilbake, dette ble tilbake til oppkast og diaré med matinntak. Med dialog fastlegen, ble vi enig om å starte opp en antibiotika kur. Som jeg har sakt før jeg tåler ikke antibiotika PR mage / tarm. Men med denne type betennelse, må antibiotika  direkte til magen og ikke i blodet altså en trippel kur. Dette sier seg selv at situasjon ble verre. Til slutt etter 8 dager uten noe form for næring ble det innlegelse på UNN for IV næring. Dette var da fastlegen som ønsket, i og med at kuren ser ut til og virke. Mage smerten i magesekken er borte nå. Og det å avbryte kuren var helt uaktuelt. Så for og ikke slite kroppen helt ut av det den var, var det best og iallfall får IV næring, så jeg kommer meg igjennom dagene. Etter kuren er ferdig, og et døgn etter det igjen skal magen og tarmen være mer mottakelig for sondemat. Så vi får se hvordan dagene går nå

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar