fredag 23. oktober 2015

Oppstart

Utrolig hvor fort dagene går, noen dager føles som hundre år mens andre dager er over på en to tre. De siste månedene har dagene gått sakte, livet har bestått av smerte. Et liv med smerte sliter deg ut både fysisk og pysisk, det finnes en grense hvor langt det skal gå. Det blir vanskelig å se fremover når kroppen er sliten. Temperatur er noe jeg har følgt utviklingen på i de siste månedene. Min vanelig temp ligger på 36, når den går på 37 er det noe kroppen prøve å fortelle. Dette er den enste måten min kropp klare å gi bekjed at noe er galt, blodprøver viser gjerne normale verdier alikavel når noe er galt.

Mage og tarm er lik som den har vært nå, det er lite forandring. Det blir en smerte etter måltidene, noe som føre til at jeg heller vil håpe over måltid for å unngå smerte. Du vil ikke ha mer smerte. Jeg vil nå snart få ny fastlege. Jeg kommer til å be om en henvisning til Riksen, noe jeg er blitt anbefalt av spalte timet ved riksen. Jeg vil da be om en nye helhetlig vudering av mage og tarm.

20 okt startet jeg opp behadling for endometriose, iallefall et håp om at smertene vil gi seg. Denne behadlingen vil strekke seg over 6 månder, risiko for tilbakefall er stor. Dette kan gå lett for seg men kan også være en tøff tid i møte. Jeg tilhøre risiko gruppen, i og med at jeg har reagert så nekativt før av det som er forsøkt. Man får ta tiden til hjelp å se. En ting er sikkert man kan ikke starte nedtrapping av smertestilende før neste runde av behadling er gjort.



1 kommentar: