torsdag 8. oktober 2015

Mye har skjedd

Det ble tatt nye bilder i dag. Kirurgen og tannlegen tok seg god tid med meg i dag. Vi fikk sett på CT bilde som ble tatt på UNN. Som vanlig ser vi dårlig på bilder om noe er galt.

Hva som er galt vet vi ikke helt, dette er virkelig et puslespill, og sette sammen.  Det å åpne opp dette vil de samkjøre sammen med en annen operasjon jeg skal igjennom.  Narkose er ikke noe de vil gi meg med mindre det er helt livsviktig nå. Reaksjon jeg viser er rett å slett skummelt nå. Det står rett å slett på liv.

Vi begynte å diskutere neste trekk i behandling.  En ny kjeveoperasjon er på neste plan. Kjeven har vokst mye etter operasjonen jeg igjennom gikk da. Her har legene diskutert på hvordan de skal gå frem. Vi har nok kommet frem til en løsning.  Her må ting være planlagt i henhold til narkose å fremgangs trekk. Under denne operasjonen vil de åpne opp gamle arret i overkjeven. I denne runden er det kun underkjeven som vil bli flyttet på, der overkjeven er uaktuelt.
Dette vil være innleggelse, inkludert IV antibiotika kur etter operasjonen.  Dette er en tøff runde for kroppen.  Fordel min er at jeg har knappen å leve på. Så  løpet av de 6 7 uker på suppe, så får jeg i meg alt jeg trenger.  Dette vil være en operasjon som vil bli gjort innenfra som betyr mye svelging av blod som må ut av knappen.  Jeg tenker at jeg får ta det som kommer.

Ny diagnose

På tirsdag fikk jeg telfon fra UNN av en lege. Han kunne bekrefte at jeg har Endometriose, dette krever behadling. Nå vet vi iallefall hva den unormale blødingen skyldes, og ikke minst smerten. Fjerning av livmor, er det siste utvei vi har med den tilstand jeg har, er det en stor risiko.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar