tirsdag 8. september 2015

Uventet vei

Den 7 september ble det igjennomført kikkhulls operasjon. Planen var å fjerne Cysten, men så enkelt var det ikke, den var plutselig borte. De hadde ikke utralyd foran seg, takk og pris for at de ikke hadde dette, de valgte da å gå inn for og se. Der ble mistanken om Endomitrose, det er ganske så høy sikkerhet at jeg har denne diagnosen. Dette hadde de ikke funnet ut om de bare hadde tatt utralyd. Sykdomen er lik i forhold til de utfordingene jeg har. Vi håper jo at vi kan få svar på dette nå, og kunne finne noe som hjelper. Spiralen ble fjernet som planlagt, siden denne ikke har gitt noe hjelp for meg. Om en vel tre uker får vi nok svar på om jeg har Endomitrose.

Oppvåkninger etter narkosen var tøff, våknet med enorme smerter, ord blir fattig. Jeg har siden i går etter operasjon blød fra det ene såret. Jeg har blød så mye at vi måtte i dag dra opp på akuttmottaket. Der begynne de og kjenne meg igjen. Legen sa fort at dette må vi sy, frykten for dette er stor. Da jeg var 6 måtte jeg sy, da var det en lege som ikke ventet på at bedøvelsen var virket. Jeg er vel kommet dit at nok er nok av alt som gir smerte og sykehus. Men dettte gikk, mye hadde med at legen var rolig, og ikke minst forsto at jeg var redd. Det har mye og si, første gang jeg har syd etter den opplevelsen da jeg var 6. Må man så må man , akurat dette måtte jeg. Vi får håpe jeg slipper og blø mer fra såret nå. Planen er og komme tilbake til legen når svarene fra prøvene er kommet, for og diskutere veien videre. Jeg skal komme tilbake om det ikke stopper og blø nå, eller blir vel mer rett å si om det starte påan igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar