søndag 30. august 2015

oppdatering

Her har jeg fått prøvd meg på det ene og det andre.

Smerte er en stor del i hverdagen min nå. Dette med underlivet er blitt et kjempe problem igjen.

4 august startet alt. i denne tiden er mye brukt  som Paralgin Major og forte og Ketogan, og Petidin og Okynorm. Dette er sterke saker, og noe man helst burde slippe og bruke.

vi har hatt flere runder på legevakten,men dessverre er det ingen lege som vet hva de skal gjøre. Jeg har på gang på gang fått Petidin sprøyta,altså smertestillende. Dette er sterke saker. for og forklare kort går det ikke ann og sette ord på. 

det vi har funnet ut er at det har oppstått en ny Cyste, og at det kanskje er denne som gir smertene. syndromene kjenner jeg igjen. den største prøvelsen er at jeg ikke får i meg næring igjennom knappen. magen og tarmen har slått seg vrang etter alle de sterke medisinene jeg har gått på og går på nå. Den 7 september er det planlagt operasjon der de denne gang skal ha kikk hulloperasjon, sist ble den bare tømt.   

Den 28 august ble jeg akutt innlagt på UNN. Fastlegen ønsket en utredning av mage og tarm. og siden det er helg blir ingeting gjort, men hun ønsket at jeg da skulle få IV behandling med veske og næring. Til nå har jeg bare fått IV veske og smertestillende. akkurat nå får ikke jeg i meg noe form for mat, og minimalt med veske.  Det som skjer er at det oppstår et trykk i magen, og luft. Vet at man svelger luft, men langt fra så mye som dette. Vi vet jo at jeg har nedsatt mage og tarm funksjon, men den er nok mer nedsatt nå etter dette. 
mandag den 31 er det tenkt og utføre ny gastrokopi undersøkelse av magen og ny kontrast røken. mer kommer senere. 


 

2 kommentarer:

  1. Det høres ikke bra ut at du er så plaget med smerter -og det er sikkert frustrerende at det er vanskelig å finne ut av hva som er årsaken. Håper det gikk bra med undersøkelsen i dag. Lykke til med operasjonen den 7.september!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, nei det har vært en tøff vei og gå <3
      Klem
      Ellen S

      Slett