søndag 19. juli 2015

Hjelpemiddel fra NAV

Mye man ikke vet at man har krav på. Det er synd man ikke får info om dette. 
Nå skal det være sakt at jeg har en fantastisk ergoterapeut som gjør en fantastisk jobb. 
Et av mest utfordringer vi har møtt på er dette med stol i hjemmet, problemet er mangel på støtte i form av og sitte, der jeg mangle styrke i ryggen. 

Vi har hatt en prøvelse der, men etter mye utprøving har vi nå kommet nærmere mål. Arbeidsstolen er høyere en vanlig stol, det betyr at et vanlig bor blir for lav i forhold til denne. Planen var regulerbart bord men her fikk vi avslag fra NAV. Nå skal det være sakt at det er strenge krav om og få dette igjennom NAV. Det betyr at vi må gå for plan B, bord forhøyer, der vi regulere høyden etter behovet.   

Nytt hjelpemiddel for de som har behov for dette. Her i Tromsø var jeg vist nok den første som fikk prøve dette ut. Sete i sete, vil nesten være lik som barnestol. Dette er en ny løsning man har funnet om man har behov for støtte i bil. Denne løsningen har funkert  supert. Problemet har vel mer vært at det ikke går i alle type bil. Så det er en viktig ting og tenke på, vis man har behov for dette.  
 Vi har ikke fått tak i det vi skal bruke til borde, det vil nok komme snart.
Her er dette sete jeg bruker i bil, for min del er jeg fornøyd med den. 
Toalettforhøyer er et fint hjelpemiddel. Jeg har selv kjøpt, en forhøyer til vaskemaskin, det er noe jeg vil anbefalle andre om. Så har jeg en dusjstol. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar