søndag 22. mars 2015

Fremgang

Tiden må man ta til hjelp, når man gjør det får du også en mulighet til og se noe nytt. Man lære mer og sette pris på de små tingene man klare.
Søvn har vært mye av hverdagen her i de her dagene. Kroppen trenger hvile og ro etter en operasjon, og ikke minst når man står på sterkesmertestilende.

På dag to hjemme fant vi ut at rullestol er et behov. Fysioterapeut ved Riksen ønsket rullestol i hjemmet, men jeg takket nei til dette tilbudet, nå er jeg glad for at jeg gikk for rullestol. Den er kjempe god og ha når man skal ut, og det blir mye og gå, det er ekstra tungt med og håpe på krykker. Spesielt når du har en side som ikke er sterk nok i lengden, og en annen side som for lengst har gått over streken. Høyre side bærer nå all belasting, noe den i utgangspunktet gjorde før operasjon også, men mer nå. Når jeg nå skal begynne og gå igjen, vil jeg måtte lære og gå på nytt, der det blir en hell omstiling for kroppen. 
Selv om du sitter i rullestol eller krykker finnes det ting du kan gjøre. Bowlig ble prøvd nå på fredag i rullestol. De har en egen liten greie du kan bruke når man sitter i rullestol. Utrolig bra det finnes slik mulighet. 

De siste dagene er nedtrapping på smertestilende godt i gang. Behovet blir stadig mindre og mindre, noe som betyr at smertene blir mindre og ikke minst går det fremover. :)

2 kommentarer:

  1. Håpe det blir ein fin vår som du får nyte desse dagan og vekene du treng for å kome deg til igjen.

    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, ja vi får håpe det beste.
      Klem
      Ellen S :)

      Slett