søndag 28. desember 2014

Tiden vi går inn i nå er en viktig del i veien

jeg igjennom gikk min nye reoperasjon den 19 des, som ble mer en som så. Det og igjennomgå operasjon tar på for kroppen og spesielt når det blir mye av det.  I denne runden ble operasjon forlenget og inngrepet tok en an en vei en først tenkt. Det di gjorde får vi håpe og tru at det var nøkkelen på galskapen som har vært de siste årene. Kanskje vi nå vil klare og komme videre i behadlingsplanen hvem vet? Håpe er iallfall der. Tiden vi nå venter oss er en viktig tid der vi nå skal følge opp det ene etter det andre. Øyedråper tre gang pr dag, munnskylding tre ganger pr dag så saltvann skyldig i nese tre ganger for dag. Dette skal gjøres hver dag tre ganger dagen. Det er mye man skal huske på, du blir lei alt, men du må. Vi må bare gjøre alt etter oppskrifta for at dette skal lykkes nå, nedturer har vi virkelig hatt nok av nå. Smertestilende inntas tre til fire ganger i døgnet i løpet av en dag, hver dag. Vil håpe og tru at nedtrapping kan snart starte gradvis, dette er snakk om sterke smertestillende. Det er noe som er en naturlig del i det og være operert. Julen i år ble noen annet en det jeg hadde sett for meg, men men det er vanelig meg dette er femte julen der jeg må gjøre julen på en best mulig måte etter hvordan formen og helsesituasjoen min er.  Så jeg er så å si vant til dette, selv om jeg skulle ønske julen kunne være normal som oss andre, men men slik er det ikke. Det enste dom var i fukuset mitt i pr var julegaver og sove. Jeg har sovet mye om dagene pluss nettern, kroppen har rett og slett krevd søvn, den har vært utslått. Denne operasjon tok hart på kroppen, jeg har hatt og har kort vei til bunnen. Hva vil tiden vise oss i tiden fremover? Det må vi bare la tiden hjelpe oss. Det er må jeg er inn i en krisevase, der alt kan skje.
Nå har jeg fått prøvd ut stolen, rundt hoftene er den ok,
      eneste som er igjen er ryggen, sø er det helt perfekt.



Sove er noe jeg mye har og gjør. Det er bare bra, det er en viktig del i rehapliteringen.

4 kommentarer:

  1. Håper virkelig at ting går din vei nå Ellen. Du gjør alt det rette i hvert fall. Også er det kjempe bra at du får til å sove masse, kroppen din trenger det nå. Masse masse søvn og mat :)

    Stå på kjære deg, og ha en så fin romjul som mulig <3


    Klem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for gode ord <3 ønsker også deg en fin romjul <3
      Mange gode klemmer fra til deg
      Ellen S

      Slett
  2. Krysser fingrene for deg og at det går fint og at det blir mange gleder til og for deg i 2015 :)

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for giode ord :)
      Klem til deg også
      Ellen S

      Slett