søndag 16. november 2014

Uventet overaskelse

Jeg har hatt knapp i snart to år. Jeg har vært heldig med den, det har vært lite trøbbel med den. I kveld derimot oppdager jeg noe rart. Jeg tar den vanelige rutinen om kvelden, vasker rundt den, da oppdager jeg blod og veske av hullet rundt knappen. De siste 14 dagene har det lukket en del fra hullet, men har ikke tenkt noe over akurat det før i kveld, i går kveld hadde jeg plutselig 38,1' noe som gir sin forklaring i kveld. Jeg ser samtidig noe rart i hullet noe som ikke skal være der, og tenker ok her er det noe som ikke stemmer.
Det går noen tanker i hode mitt i det øyeblikket, men tenker at det jeg nå kan gjøre er og ta en tur innom legevakten. Man skal huske på at det er hull som går inn til magesekken, så akurat dette skal man ikke tulle med. Tenker at om noe er på gang er det viktig og stoppe det så tilig som mulig.
Legen ved legevakten viste faktisk hva knapp var for noe, til min overaskelse der jeg tidligere har opplevd at de ikke har vist hva knapp er. Legen ser litt på dette og kommer frem til at det har oppstått en fistelgang ved siden om stormihullet. Legen ringer opp til gastro vaktlege, og kommer frem til at jeg må møte opp på mandag oss en gastro kirug for og se på dette. Om dette er en fistel så må nok den lukkes ved et kirugisk inngrep, En fistel har veldig vanskelig for og lukke seg selv. 

Må ærlig innrømme at dette var en litt nedtur, orde fistel vet vi godt hva betyr. Det er akurat det jeg har i munnen som kirugene ved Riksen på gang på gang har forsøkt og lukke. Håper vi slipper bilig unna på dette og at det ikke skal være starten på en ny lang historie. Man må bare håpe det beste nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar