søndag 19. oktober 2014

Prøve ut noe nytt

Man må jo stadig forsøke noe nytt, mye nytt man kan forsøke. I dette tilfelle gjelder det og finne en løsning for søvnproblemet. Jeg har i årevis slitt med søvn, jeg har nå slitt med søvn i snart fire år, uten noe speiselle metoder for og finne en løsning. Hva som oppsto og hva som var årsaken til søvnproblemet, vet jeg faktisk ikke. Det bare kom og ble bare stadig og stadig verre og verre. Er det noe man blir fullstendig utslitt og utmattet av så er det og ikke få sove om natta. Er natta dårlig, så blir gjerne dagen også dårlig. Jeg har vært skeptisk til og forsøke ut sovemrdesiner, jeg har ville unngå avhengidskapende medesiner.  Og har derfor stått igjen med og unngå og forsøke en del medesiner for søvnproblemet. Alle tenker vel at det vil gå seg til med tiden til hjelp, men nå må man spørre seg selv. Hvor lenge skal man vente? Nårdig må man innse at noe må man forsøke? Hva skjer nå med kroppen om man venter og venter når kroppen fysisk trenger støtte?. Til et tispunkt vil man før eller senere innse fakta at nok er nok. Jeg kom plutselig over en annonse i en avis, der det var en reklame på noe som kan bli intrisant. Dette er et protukt som er bygd opp av naturlige stoffer for kroppen, og noe som ikke er vanedannende. Sedaforte er en piller, som hjelper deg til og falle til ro, og med innsovning, ja faktisk hjelper deg igjenom helle sovefasen man går igjennom i løpet av søvn.
Jeg har adri sett eller hørt om dette før jeg plutselig så dette i en annonse. Jeg tenke da at en gang må jeg faktisk ta steget og igjen forsøke, noe for søvnvanskende mine. I og med at dette er bygd opp på naturlige stoffer, har man jo lyst og gi det en skjanse.  Dette er en prøve periode på to mnder, funker dette vil jeg så klart bestille mer. Om dette virke og hvilke effekt det gir utlag for min del vil jeg si mer om når jeg har fått prøvd dette ut nå. 
Det og ha en helg der man får hente seg litt inn gjør godt. Hverdagen kan være ganske så krevende og lang. Jeg har nå i en stundt forsøkt litt innimellom med litt vanelig mat i tillegg til sondemat. Jeg har nå endelig funnet en type brød som kan brukes igjennom knappen. 
Det er mye man kan mikse sammen og sette opp til et måltid eller flere og sette i knappen. Bare man lar fantasien komme frem, så får man til det man vil, ha en fin uke til dere alle  :)


2 kommentarer:

  1. Søvn er viktig, og det er klart det påvirker oss negativt hvis vi ikke får nok søvn. Så lurt å ikke begynne med avhengighetsdannende sovemedisiner, nettopp fordi en blir avhengig av det. Det igjen løser ikke søvnproblematikken. Har du hørt om Melatonin (Circadin) ? for noen kan det hjelpe, for andre ikke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt klart er søvn viktig for alle. Nei det tur jeg ikke har forsøkt ut. Men det er mye jeg har forsøkt ut med lite effekt. Takk for tipset :)

      Slett