søndag 21. september 2014

Nye planer i sving

Det og jobbe mot noe tar tid. Jeg vil innimellom bruke vanelig mat på knappen. For det første har mage og tarm godt av og få vanelig mat også, ikke bare den standard sondematen i pose. Vil jo så klart tilpasset dette etter hvordan kroppen tar det. Går det galt og kroppen ikke tåler det, så vil jeg jo selvfølgelig ikke gjøre det. Men planen min er og få dette til innimellom. Kanskje en dag med kun vanelig mat mikset sammen til en sammensatt kost. Det vil jo kreve litt, men det er bra for kroppen. Første forsøk nå var grove polarbrød, advokado, leverpostei, matolje og veske til. Dette gikk veldig greit, og gikk lett igjennom knappen. Når man bruke vanelig mat må man passe på og mose det godt sammen, og unngå klumper. Man kan bruke nesten uansett type mat bare man har en godt stavmikser minst 600watt.

Jeg vil forsøke og mikse sammen slik mat jeg ville spist om jeg ikke hadde levd med knapp. Som fisk ,kjøtt, grønnsaker alt som kroppen trenger. Den maten som blir spist pr munnen av meg den dag i dag er nudler. Den går lettest for de utfordingene jeg står ovenfor.  Jeg vil så klart bruke sondematen, men vil også mer få inn litt vanelig mat, slik at mage og tarm får litt forkjellig og jobbe med. Av den maten jeg og satt i knappen til nå er mest frukt og yoghurt. Så her blir det mer og prøve og feile. Er slik man lære, og det er den eneste måtte  man må gjøre med dette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar