torsdag 22. mai 2014

Tøff tid

Har vært noen tøffe uker og dager, tungt og leve kun på knappen og ikke få lov og spise det man er i stand til, og klare og spise. I dag tok jeg skjansen på og ta med litt is og juice Det gjorde innmari godt. Når jeg tar litt is eller juice er jeg nødt og ta cosydyl, for og unngå bakterier. Man har lov og ha nedturer som de dagene man har opptura, slik er livet. I går ble en tøff dag da fikk jeg meg en pysisk knekk, tar på der alt skjer på en to tre. Det har vært tøffe uker for og ikke si måneder der man har gått i spenning. Operasjon for meg tar fryktelig på, skal jeg si rett ut har jeg bare lyst og legge meg rett ned og ikke orke mer. Men det kommer man ikke langt med, derfor har jeg et mål om og nå målet der jeg kan si meg ferdig operert. Tungt når det står på som værst. 

Mine bekymringer som går i hode hver dag. 
Fra kjeveoperasjon i 2011 ble livet snudd på hode der språke ble noe annet en før. Jeg har vært heldig igjennom de årene fra 1 til 10 klasse, da snakket jeg ikke i nesen. 2011 ble livet noe annet, da kom plutselig det problemet som man har som barn, nemlig og snakke i nesen. 
Dette er noe som tar på mye for meg, jeg blir frustrert sint når jag ikke får til og si de lydene eller ordne jeg vil. Dette holder også igjen at det gjør det vanskelig og øve på russik. 
Jeg har håp om at språke vil bli bedre etter fistel operasjon, det er det som har holdt mote mitt oppe nå til denne operasjon. 
Dette ser litt mer og mer mørkt ut for meg. Jeg snakker fortsatt i nesen, det burde bli mindre og mindre, men den er der. Men  får ta tiden til hjelp og håpe det vil hjelpe og at tilstanden blir bedre og bedre. Men dette er noe som er tungt og akseptere, og noe som vil være en sorg for meg om det ikke blir lettere og snakke uten og snakke igjennom nesen. 

Dagens tester er over
I dag har det vært en gangtest, for og vudere ut fra sist. Så har vi hatt samtale med sosionom, det var mye nytting og få vite. Jeg har helt tydelige krav på  mer hjelpemidler en det vi viste om.  Vil komme tilbake om dette litt senere. 

I morgen er det timmøte, da får vi høre litt av resultatene og veien videre for oppføligen her. Vi vet jeg skal tilbake for nye tester,  Så får man ta det derfra.
Godt og få litt smak i munnen :) 

6 kommentarer:

  1. Stå på videre Ellen - husk det er i motbakke det går oppover ;)
    Bruk bloggen din for det den er verdt,skriv av deg frustrasjoner eller del gleder!Det hjelper!!!!
    Håper du får en deilig helg,og kanskje kan nyte litt is og juice igjen????
    Toveklem.)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for gode ord. <3 ja kanskje jeg kan gjøre det i helga, en dag nærmer den dagen jeg kan spise det jeg klare og vil. :)
      Klem

      Slett
  2. Det å kunne smake på er noe de aller fleste ikke tenker over, så godt å høre at du fikk en liten smak av juice og is<3
    Ønsker deg gode dager,
    klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, sant er ikke noe man til vanelig tenker over for de som kan spise normalt.
      Klem tilbake :)

      Slett
  3. Du er tapper, virkelig.
    Mye styrke i deg, som du kan bruke til mye positivt i fremtiden tror jeg.
    Stå på kjære deg.

    klem

    SvarSlett