torsdag 15. mai 2014

Godt og komme hjem

I går kveld kom jeg hjem fra Riksen. Godt og komme hjem etter og vært borte i ti dager.
Legene var fornøyd med utvikligen i munnen, dette ser lovende ur.  Jeg fikk to kurer av antibiotika i IV før vi dro. Legen som står for operasjon ønsker og forlenge kuren med mikstur i en uke. Får håpe magen tåler dette, ville vært supert om jeg fikk det i meg. Vi må gjøre alt vi kan nå for at det skal fortsette og gro så bra. 17 mai er om tre dager, 17 mai her vil det ikke skje så mye. Nå blir det og ta dagene rolig frem til mandag der vi drar til Sunnaas på fem dages opphold.

Tiden fremover nå krever litt ekstra, faste medisiner og ta til rett tid.
Antibiotika, smertestillende, sove piller så medisiner som skal bygge opp mage funksjon som også forebygger den. Så har man faste måltid, det vil ikke være vanskelig når det er kun sondemåltid jeg lever på nå. Bruke og spise nudler og oboy, men dette kan jeg ikke spise eller drikke nå. Det er kun vann jeg kan drikke pr munnen, men dette drikker jeg ikke tilstrekkelig til behovet. Veske behov er noe som krever både dag og natt, veske er svært viktig nå. Jeg har lært av disse rundene at tålmodighet er det enste som hjelper i en slik situasjon, man må bare ta tiden til hjelp. Kontroll time vil vi få i juni en gang.
 Ikke alle som har en slik mulighet og ta veske to veier samtidig, må jo ha det litt gøy :)
 Her er jeg klar til og reise hjem, her venter jeg på siste kur i IV med antibiotika.

 Flytårnet gikk greit, merket lite i munnen til trykket.
Faste medisiner jeg må forholde meg til nå, i tiden fremover.



4 kommentarer:

  1. Oj, det er mye å forholde seg til for deg nå fremover og særlig med alle de medisinene.
    Ønsker deg fortsatt god bedring :)

    SvarSlett
  2. Sikke meget du skal igennem søde Ellen.

    Det må være hårdt selv om du prøver at være tålmodig og tage en dag af gangen.

    Jeg ved hvordan du også kan have det.
    Jeg er jo selv syg med en datter som også er syg med leukæmi og nu skal opereres igen.

    Jeg håber det bedste for dig og håber du har hjælp og omsorg.
    Hilsner og alt vel.
    Tina
    htp://www.mariahoffbeck.blogspot.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for gode ord' lykke til du også <3

      Slett