torsdag 10. april 2014

På tide med oppdatering

Mars mnd har mye skjedd pluss første ukene av april mnd. Det er skjedelig at operasjon måtte utsettes grunnet sykdom, hadde vært greit og få det gjort og kommet videre.
Man går i en tanke bobble hele tiden, for du kommer ikke videre i behadligen, for og komme i mål. Får håpe at jeg er frisk til neste forsøk på operasjon den 7 mai.

Undersøkelse og tester

Ørebetennelsen er så å si borte nå, får vi håpe til neste kontrol som er på onsdag den 16 april.
Nye prøver er tatt for og forsøke og finne svar på det som er unormalt. Det og ikke forstå samt ikke vite hva som er galt er grusomt, for den det gjelder men også for de rundt.
Jeg har slit med diaré lenge, som man ikke helt har  funnet årsak på.
7 april fikk jeg gjennomført Laktose puste prøve, for og se om jeg har laktoseintoleranse, men det ga ingen svar om at jeg har det. Det er posetiv, men samtidig står spørsmålet om hva feiler det i magen?. Det er ikke godt og si.  Ved laktose prøven var vi inne på om at det kan være at jeg har noe som kalles  Fruktoseintoleranse. Det to er veldig lik i syntommene, men denne testen brukes ikke lenger, det sluttet de med for noen år tilbake.  Her fikk jeg en del råd og prøve ut for og se. Vi var også inne på at antibiotika kan ha gjort magen veldig sårbar for ting. Når man ser tilbake på historikken. Så viktig at jeg er nøye på hva jeg spiser, det må være lett for magen. Jeg har slit med vekta, den ligger lavere nå en det den  gjort før jeg fikk knappen. Sondematen har virkelig blitt satt på prøve, magen nekter og akseptere den, det går bare rett igjennom. Det har blitt litt bedre med magen etter og ha prøvd ut de rådene jeg fikk. Det og få vekta opp krever mye av meg, men ikke minst finne rett måtte og gjøre dette på er viktig.  Her må man bare ta tiden til hjelp, for man kan ikke gå for fort frem, da er det diaré på en to tre, og da står man like langt igjen.

8 april var det ny vudering av effekt av piller, for unormale blødninger og smerter.
Her står vi fast nå, alt er prøvd alt av undersøkelser og tester er tatt, men ingen forklaring.  Vi skal tenke godt igjennom til neste time, så skal de tenke ut hva vi kan gjøre videre.

2 kommentarer:

  1. Du er virkelig igjennom mye hele tiden.
    Håper de finner ut av ting snart slik at hverdagen din kan bli litt lettere.
    Håper også de får ordnet slik at du får i deg nok næring, ikke bra at du går ned slik i vekt :/
    Gode tanker til deg :)

    SvarSlett