mandag 24. mars 2014

Operasjon utsatt

Jeg har hatt store problemer med og få bort ørebetennelse, jeg har stått på øredråper siden 11 mars, oppstart med antibiotika i piller form den 20 mars. Antibiotika er noe jeg tåler dårlig, dette er helt tilbake til 2011, der jeg sto på antibiotika pr piller i tre mnd.  Ved siste kontroll for ørebetennelse sir vi i fra om hvordan jeg tåler antibiotika pr piller. Men legen mener at det skal gå bra nå, og vil derfor at vi skal starte opp på de.  Vi vil da ha en mulighet og få bort ørebetennelse frem til operasjon den 27 mars. Etter oppstart av antibiotika pr piller pluss øredråper blir jeg umidelbart dårligere i form. Helga blir formen fra det verre til det verre. Jeg får kraftig diaré så oppkast. Jeg får ikke i meg noe før det kommer like fort ut igjen av kroppen. Jeg begynner også på dette tispunkt og få økene feber.

I dag tar jeg turen til fastlegen for og finne ut av dette. Jeg tar ulike prøver, men det rare er at prøvene viser ikke stor forandring. Det som virkelig viser stor forskjell er at jeg har 40 i feber. Fastlegen ser også at ørebetennelse fortsatt er der, og vil derfor sendte meg videre til sykehuset. På UNN kommer jeg til en lege som undersøker meg. Vi finner ikke helt ut av årsaken til så høy feber.

Men vi blir enig om og avslutte antibiotika kuren, i og med at jeg blir så dårlig av den.  Det blir tatt nye prøver, som vi må vente litt på for og få svar. Det er ut fra de vi kan se om vi skal starte opp på ny antibiotika kur. I dag blir det og forsøke og få ned feberen. På grunn av langvarig diaré så har jeg veske tap, vil derfor ta vann for og se hvordan magen tåler det. Går det greit, vil jeg gå over til mat, alt av mat og veske har bare gått rett igjennom. Jeg skal starte opp med kvalme piller, det skal hjelpe magen til og funkere bedre. Er det fortsatt diaré eller oppkast må jeg bytte sondemat.  I morgen er det ny kontroll oss fastlege for og ta nye prøver. 1 april er det ny kontroll oss lege på UNN for øre.

Det og igjennomføre operasjon på dette tispunk er helt feil, det beste er og utsette operasjon til man er frisk.


 Lure virkelig på hvorfor jeg ikke har kommet på dette før. Første gang at begge pumper er i gang samtidig. Vann i den ene og mat i den andre, smart løsning

I dag har jeg virkelig ikke kjent på sult, men det er nok ikke så rart når kroppen er satt ut av spill. Første måltid ble 17,30 i dag, vel sent, men det var god og få noe i magen da :). I natt vil jeg ha på vann på 500 ml, så mat og vann på samme måte som i dag. Magen ble mye mer roligere med begge deler samtidig.

2 kommentarer:

  1. Huffa meg da,for en start på uken du hadde ELlen!!!Håper du våknet til en bedre dag i dag,og at de har funnet ut av det med feberen.Så travlet og vondt du må ha det - men jeg håper og tror faktisk at du oppi det hele er flink til å ta vare på lyspunktene,<du virekr som en optimist på meg ihvertfall!!!
    Og i dag er det fredag,og da er det kos!!
    God Helg til deg!
    Toveklem.)

    SvarSlett
  2. Formen er mye bedre nå, den kom seg fort etter jeg avslutte antibiotika kur. Takk for gode ord <3
    Ha en god helg du også :)
    Klem

    SvarSlett