torsdag 6. mars 2014

Ny kontroll i dag

Det har vært noen rolige dager, hva man skal si er det ikke det man bare må nytte så lenge det vare. Selv om det har vært rolige dager har det vært en del, det vil det vel alltid være.
Mars mnd blir en tøff mnd her i huset. Har en del nye kontroller og prøvelse fremover, blir godt når det er over.
De siste dagene har jeg jobbet en del med tilvenning av ny mat, det har vært en prøvelse, men man kan ikke gi opp. Den største utfordring er vel det og ha løs mage så å si hver dag. Jeg har nå like mye av både den nye maten og den gamle maten, det har gått greit, men og ha litt mer av den nye blir verre.

Kontroll oss ernæringsfysiologen i dag.

Dagens vekt viser så å si samme som sist, mer nedgang på vekta. Tilvenning av ny mat,har vi tatt gradvis nå. Nå blir det rett på den nye maten, for og se hvordan det går. Blir det som det er nå vil vi gå over til en ny type sondemat. Det vil kanskje gå bedre når man holder seg til en type mat og ikke to forskjellig type sondemat. Men her må vi bare ta tiden til hjelp.

Jeg trur nok også at stresse som nå ligger bak mot ny operasjon også kan virke inn her. Men det er viktig at vi klare og finne en type mat som kroppen klare og akseptere bra, blir prøving og feiling her, men det må til.
 

18 kommentarer:

  1. Tack snälla Du!
    Du är underbar och helt fantastisk!
    Sänder många stora varma kramar till dej!
    Bästa hälsningar
    Monika

    SvarSlett
  2. Masse lykke, slitsomt med løs mage over tid det er helt sikkert. Håper dere finner en god løsning når det gjelder mat :) lykke til

    SvarSlett
  3. Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg.
    Ønsker deg en riktig god helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk selv hor hyggelig kommentar :), ha en fin helg du å:)

      Slett
  4. Tusen takk for besøk i bloggen min! Ønsker deg lykke til med alt som skal skje i mars!

    SvarSlett
  5. Huff,så trassig når ikke man helt vet hva man kan/skal spise.Blir jo så tappet for krefter når det ikke fungerer,og alt renner ut igjen,- vet litt om det da jeg har veldig løs mage og må på do fler ganger om dagen og lett får knip,men det følger visst med sykdommen jeg har fått å ha mageproblemet (Fibromyalgi)! Men uten sammenligning mot deg selvfølgelig!!Det er ikke måte på hva du går gjennom,må nok en gang beundre deg for motet ditt...men man har vel ikke noe valg!Så fortsett med å være den tøffe jenta du er !!!
    Ha en fin søndag...her regner det veeeeldig...ligger litt lenger og koser meg med bloggerske på morgenkvisten!:)
    Toveklem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er skjeddelig når det går like fort ut igjen, huff ja høres ut sol du har god erfaring rundt det. Men det har faktisk gått mye bedre nå de siste dagene med den nye maten, når jeg kun bruker den typen. Ja har vært en del ja, nei må man så man må. Er rart hva man klare når man bare må og ikke har noe valg. Takk for gode ord og støtte <3. Koseligog ta dagen rolig, du får ha en fin søndag og en fin ny uke :)
      Ellen s klem :)

      Slett
  6. Kæreste Ellen,

    du skal da også bare så meget igennem.
    Alt det med at finde noget mad, som du kan tåle og al den prøven sig frem, det er psykisk hårdt.
    Og tankerne om ny operation og hvordan det vil forløbe, det er også hårdt psykisk.
    Du prøver sikkert at holde det hele ud og være stærk, men jeg ved hvordan du må have det inde i Ellen:-)

    Pas rigtig godt på dig, husk at nyde de små stjerne stunder og værne om din psyke.

    Vi sender dig vore tanker og følelser.
    Maria og Tina

    SvarSlett
  7. Innom for å takke for koselige ord inne hos meg og håper du får fine dager og gledelige svar i forhold til helsa. Du virker som ei skikkelig tøff jente og håper du kommer med mål med noen gode svar og noe som fungerer. Masse lykke til !

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk selv for koselig kommentar, takk for gode ord.
      Klem tilbake til deg fra meg :)

      Slett
  8. Dette klarer du alldeles utmerket, det er jeg overbevist om!:) Det er ikke noe god følelse når det står på, men spalteteamet i Norge er helt fantastiske. Håper du finner en løsning på matproblemet, det er ikke noe godt å gå sånn og prøve nye ting hele tiden..:) Håper du får en fin kveld videre. Klem fra oss.

    SvarSlett
  9. Takk for gode ord:), ja de er flinke i Norge og behandle de med spalte, de gjør en kjempe jobb.
    Klem tilbake til dokker alle der :)

    SvarSlett
  10. Lykke til! Tenker på deg og skal bli mer kjent med deg ved å lese bloggen din!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for fine ord :)' så koselig at du vil lese om meg og min hverdag :)

      Slett