torsdag 20. februar 2014

Litt forandring her

Ja hva skal man si, tiden går fort er det ingen tvil om. Det har vært noen rolige dager her fra, godt og ha slike dager også :).
Jeg har lenge hatt utfordring med maten, slit med løs mage og til tider oppkast, slitsomt i lengden. Jeg har også hatt der at jeg ikke blir  mett etter måltid, altså går fort før jeg igjen er sulten, greit og ta kontakt med ernæringsfysiologen for og høre litt. Jeg får høre at den maten jeg har stått på til nå  altså Nutrison 1200 Comlete Multi Fiber,  inneholder for lite næring av det jeg skal ha i meg.  Den er mer til de som også har litt måltid pr munnen. Og vil da at vi skal forsøke en ny mat som inneholder mer næring som også vil gjøre at jeg får i meg det jeg skal. Er samme merke og alt med inneholder bare mer næring, skal nå starte med Nutrison Energy Multi Fiber. Får håpe overgangen går greit, viktig og ta det forsiktig. Jeg har den dag i dag ikke fullverdig måltid pr munnen som vil si det jeg spiser pr munnen ikke er nok til et måltid. Så veldig greit og vite at man nå vil få hele behovet i et måltid.


15 kommentarer:

  1. Hei, og takk for kommentar på bloggen min for ei tid sidan :)
    Håpar at du snart frisknar til med rett ærnæring. God betring og god helg :)

    SvarSlett
  2. Hei, - fikk lyst til å se bloggen din, - fordi jeg har sett "gode spor" du har lagt igjen hos andre.
    Ser at du har mye verdifullt inne i deg, - og at du har masse å gi og bidra med:-)
    Virker som om du er enormt god til å takle motgang og plager.
    Ønsker deg gode dager fremover:-)

    SvarSlett
  3. Hvor mange kcal er det du får i deg på en dag da? Spiser du noe selv nå? Skjønte ikke helt hva du mente..
    En liten hilsen ifra meg i natten :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Er litt usikker på hvor mye calorier jeg får i meg nå, men den nye maten inneholder mer næring en den gamle gjør. Den er mer for de som inntar litt mat igjennom munnen. Jeg inntar den dag i dag ikke noe mat, om det er så består det i pasta, som vil si ikke fullverdig måltid. Jeg skal nå unngå mat igjennom munnen for og få best resultat av utviklingen i munnen frem mot operasjon. :)

      Slett
    2. Ok, skjønner :)
      Masse lykke til! :)

      Slett
  4. En rigtig fin blog du har ;)

    Rikke // http://chasing-fairytales.blogspot.dk

    SvarSlett
  5. Godaften kæreste Ellen,

    som du må kæmpe i forhold til din sygdom.
    Vi håber det bliver bedre og godt med tiden.
    Vi har også været ramt ekstra meget af sygdom hos os, så det er om at holde tungen lige i munden.

    Vi vil ønske dig en dejlig weekend.
    Hilsner fra Maria og Tina
    http://www.mariahoffbeck.blogspot.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for gode ord <3 ønsker også dere en fin helg :)

      Slett
  6. Så utrolig bra du har fått hjelp med maten og nå får i deg nødvendig næring....det er jo alfa og omega ~ spesielt for deg!!!!
    Pass godt på deg selv!!!
    Håper dagene går fint og at du ikke kjeder deg fordervet på sykehuset...håper bloggingen og nettverket du har bygd er med på å gjøre kjedelige,lange dager litt morsommere !!!
    Toveklem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for fine ord :).
      Ja mat og drikke er viktig for en kropp. Blogging blir det mer av her fra, vet blir stadig nye ting som skjer. Går greit her, litt utfording med tilvenning av de nye maten, og en del tanker man gjør seg mot en ny operasjon.
      Det er nok en naturlig ting og gjøre, det vil vel alle gjøre.

      Klem Fra meg :)

      Slett