onsdag 15. januar 2014

Ting skjer

Dagene går fort, har vært noen veldig gode dager her. Det gjør god og ha gode dager med lite smerter og ubehag.
Ny utreding og undersøkelser er snart i gang igjen.
30 januar venter ny narkose på UNN. Må finne årsak til de unormale blødninger og smerter. Dette er et svar vi står fortsatt uten forklaring på. Kan ikke gi opp, det må ligge en årsak en plass.

Det er kommet nye boehov, det siste åre har jeg vært mye plaget med og fryse på fotene. I dag har vi fått sendt inn søk for elektriske sokker, blir nok og gå veldig greit og få. Det og være så kald på fotan er langt fra behagelig, det skjer både inne og ute, men spesielt ute.

Ny synstest i dag. Det ga overraskende resultat, synet er blitt dårligere. Har mer fått en tanke om at CPen kan spille inn en rolle her. Jeg har hele veien vært nærsynt, ser temmelig dårlig uten briller. Høyre øye har blitt ganske så dårligere fra sist, på venstre var det ikke den store forskjell. Det er greit og få gjort slike tester for og holde kontroll.

Det og få snakke med riktig menneske på skolen er lettere sakt en gjort.
I går forsøkte jeg få tak i riktig persjon, men var nok ikke så heldig. Jeg har fått nå to brev fra skolen, for neste skole år. Jeg er lite imponert over hva skolen får til, takker jeg ja til skoleplass til høsten takker jeg ja til samme opplegg. Det er helt uaktuelt og starte noe skolegang til høsten, iallfall til samme opplegg, det var til og bli sprø av. Man må begynne og lure på hva de tenker med, helt uaktuelt. Jeg gir rett og slett fan i alt som heter skole nå, jeg kommer ikke til og starte skole igjen, min skoe verden er over.  Det og bare få brev i posten gjør meg like stresset som om jeg er på skolen. Skole er skole, slik er det.

Oppstart med Nattmating igjen. Av anbefaling fra erneringsfysiolog så starter jeg opp det for en stundt nå. Det blir da totalt 5 måltid, ganske bra må jeg si, utfordringen blir og klare og holde dette. Målet er og få vekten opp, den ligger fortsatt langt nede.

Det er mye man skal jobbe seg mot, det krever sitt, men man må likevel stå på.

2 kommentarer:

  1. De sokkene du skriver om hørtes veldig interessant ut og noe jeg skal se nærmere på til gutten min - tusen takk for tipset.

    Jeg blir så lei meg når jeg leser at du sliter med skolen din, det er så utrolig viktig å få et godt opplegg på skolen og at du ikke får det synes jeg er trist. Sånn skal det ikke være!

    Lykke til med nattmating og vektøking,
    god fredag (når den kommer) og god helg,
    Hanne:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja de sokkene skal vist være veldig gode til folk som fryser lett på fotene. De får man igjennom hjelpemiddelsentralen.
      Nei har vært litt uheldig med skole, nei enig skal ikke være slik.
      Takk :)

      Ha en riktig god helg til deg å :)

      Slett