torsdag 9. januar 2014

Liten opptatering av ting

Ja hva skal man si, dagene går fort av sted.
I morgen er det alt en uke siden vi måte haste reise ned til Riksen for hjelp.
Jeg måte få ny plate, alt i alt kom det på plass, takk og pris kan man si.
Her er den nye plata, det er forskjell på den fra den gamle. Vi studerte litt på den gamle, og fant ut at de som har laget den har gjort feil.
Jaja alle har lov og gjøre en menneskelig feil.

Nå er neste steg og pusse ganen med en slik barnetannbørste, dette for og klargjøre ganen til neste forsøk kommer, der og få lukket fistelen.

Det krever sin del i en slik tid, som man nå går inn i, tannhygiene er svært viktig nå i tiden fremover.

Kontroll oss ernæringsfysiolog i dag.

Det gikk veldig greit, gikk igjennom det som har vært, for og se hvordan jeg ligger an til det jeg bør ligge.
Det var vektkontroll i dag, den har ikke forandret seg no særlig.
Skal nå prøve noe nytt for og se om vi klare og få vekten opp, pluss sondemat, som vanlig.
Det er noe som gir mer kalorier som skal hjelpe til og få vekten opp.
Skal bruke  Nutricia Calogen til neste time for og se.
Dette skal brukes tre gang for dag 30 ml pr gang.



Får håpe det gir effekt til og få vekten opp. Men må vel bare vise tålmodighet, og vente og se.
Noen som har erfaring med dette? 

5 kommentarer:

  1. Hei! Jeg så kommentaren din på bloggen neverlandapocalypse og jeg må si at du kom med en veldig støttende kommentar til den jenta! Jeg ber deg derfor med et sårbart hjerte, om du kunne ha vært så snill å kommentert noe støttende til en annen jente i nød også? Hun er en veldig god venninne av meg og jeg vil at så mange som mulig kan støtte henne så godt de kan! Det er så mange unge jenter og gutter der ute som trenger så mye oppmerksomhet som mulig! Så jeg ber deg med et sårbart hjerte, kan du være så snill å kommentere på denne jenta sin blogg? Bloggen hennes er http//fuga.blogg.no/ det hadde hun satt veldig stor pris på, det er jeg veldig sikker på!! Og gjerne del bloggen også! Det hjelper hvis fler er med på det. :)

    Takker på forhånd og ha en fin dag videre!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, hyggelig og høre at jeg kom med veldig støttende kommentar. Jeg vil gjerne hjelpe flere, åpen for og hjelpe andre som har sine utfordringer i hverdagen. Jeg har prøv og gå inn på bloggen du oppga her, men finner den ikke, skal prøve mer for og finne den :)

      Slett
    2. Hei, jeg fant den bloggen, jeg trur er riktig, skal komme med gode støttende ord til jenta <3

      Slett
  2. hei
    så koslig at du kommenterte på bloggen min, bra du har fått hjelp på RH der er de veldig flinke.
    Jeg har drukket collagen tre ganger daglig i perioder, det er jo litt ekkelt, je gtåler desverre ikke fett så godt så greier ikke å få det ned, men det er veldig mange som har god nytte av det. Jeg kaster det bare opp.
    Vil du ha et sykt godt tips om du drikker nutridrink sine sjokoladeshaker og så tar du 1 shake i blenderen din og så tar du noen store skjer med favorittisen din og sjokoaldesaus jeg pleier ogås bruke proteinpulver fra fresubin og en banan så får du en god shake med masse kcalorier og næring :-)
    Jeg greier ikke spise noe særlig av dne heller lenger. hvordan synest du det var å få PEG har lest mange av inleggene dine men ikke alle
    je gskal også få PEG på UNN antagligvis i løp av februar er det legene har sagt til nå.
    :-) driver du med noe idrett eller trening?
    du er vleidg flink til å skrive blogg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei :) takk for gode tips og ord:).
      Ja de på RH er veldig flinke:).
      Nei det er ikke enkelt når mat ikke kan spises som en selvfølge, som man gjerne gjør nå. Det er oftes da man får oppleve at det er ikke bare bare og pute mat i munn og drikke og tygge og svelge. Det er så flott at det finnes en slik løsning når man må få PEG. Jeg var først veldig nekativ til dette, men agre ikke en dag på det. Hverdagen blir noe helt annet, og mye lettere, selv om det er litt forandring nye ting, så er det ved det:). Mye lykke til, håper du slipper og vente så lenge, følger deg på bloggen:).

      Jeg driver og ta bilder i natur, og liker og klatre. Men har deverre blitt lite til dette nå. Men tenker og prøve og starte opp igjen nå :)

      Slett