onsdag 25. desember 2013

Litte tilbake blikk fra jule tid i fjor, og julen i år

Jule tiden er en  fin tid, godt og la roen komme over huset. Jula for meg inneholder ikke den vanlig gleden som for de fleste gjør, er jo så klart den julematen.
 Min juleglede er julegavene, fokoset er da på noe helt annet en den maten.
 Jeg har min mat, som er gullverd <3.
Mitt forhold til mat er dårlig, jeg er redd mat, blir veldig skeptisk til og spise maten, årsaken er jo veldig grei.
Det og forstå situasjon for andre er heller ikke så lett, man sir det og oppleve lignende  situasjoner selv gjør at man forstår det bedre.

Knappeforendingen har jeg fått mye forståelse av mat situasjon, det følses godt og ikke være alene i en slik situasjon.
 Man får se og lese om andre som står i en samme situasjon der næring er  et problem av ulike årsaker.
Man får mer innblikk i hvordan en hverdag kan være for andre.
Det og ta mat i munnen og spise den er ikke en selvfølge for alle, den biten får man ta en del i, med andre i slike situasjoner.
Knappen ( sonden på magen ) er en kjempe hjelp for mange, ikke minst gullverd, det blir en ny liten venn for både store og små : ).

Julefeiring i år har vært en flott feiring.
I fjor var julen bregget  av mye smerter.
 Da gikk dagene til og kjempe i seg mat så man klarte og holde seg oppe.
Det og ha en slik hverdag er så å si en heldagsjobb, for den det gjelder men ikke minst de nærmeste.

I år har julen vært noe helt annet, mer opplagt og ikke minst mer energi.
 Jula i år, har innebære lite smerter, mer glede og ikke minst mer  fart.
Det og være smertefri er en befrielse for alle og en ikke minst meg.
Det og kunne nytte dagene med null stress fra en skolehverdag som ikke fungerte merkes god.
Man har fått brukt dagene til rehabilitering etter operasjon, det og ha så høyt fravær fra skolen på grunn av sykdom er vanskelig.
Det og ta igjen alt det tapte er ummeneskelig.

Merkes på alle at dagene har innebært gode dager, god og ha slike tider.
Håper at man kan få mer av de gode dagene, med lite smerter, det gir så mye for alle :)
Ha en fin jul videre til dere alle






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar