torsdag 12. desember 2013

Har fått fikset mye i dag.

Det er stadig fremgang her i huset er der stor nedtrapping av smertestillende, behovet blir stadig mindre. Her i uka så det mørkt ut, på utviklingen i ganen. Har heldigvis gått andre vei nå, ser mer lysere på utviklingen nå. Kirugen har ikke ringt, men det skal jeg ikke si noe på de har mer en nok og gjøre om dagene. Tannlegen på Riksen er borte på tirsdager og onsdager, avtalen var om kirurgen ikke hadde ringt meg, så skulle jeg sendte melding til tannlegen. Men tenker og holde det litt av nå, utviklingen går mot bedre. Jeg har skylt skylemidel flere gang for dag, vært veldig bevist på hva jeg har spist pr munnen. Tiden nå har bare bestått av sondemat, det vil det også gjøre en tid fremover. Vil få det til og gru bra, ikke minst kunne få vellykket resultat.

Lege time i dag.
Dagen i dag har jeg fikset mye på plass. Veldig bra og få ting i sving, så man kan kommer videre.  To nye hendvisvninger til UNN i dag.
 Ny runde for magen, for uforklarlig blødninger, håper man kan finne et svar en dag.

Så en utredning på øre nese hals på UNN.
Jeg er mye plaget med halsen. Dette er blitt verre og verre, mindre mat går ann og spise.  Mye plaget med halsen og la maten passere, spesielt løs mat som smuler. På Sunnas sykehus fikk jeg gjennomført en fluoskopi rønken av svelg i april 2013. Det ble påvist at jeg har en svakhet mellom struphode og lukkemuskel. Det vil si, jeg har lett at smuler og løs mat kan komme i luftrøret, dermed ligger det og irriterer.
Når jeg spis mat som ikke går bra, kan jeg gå lenge og plages etter måltide, blir veldig mye kremting og hosting. Legen i dag forklarte litt om dette. Min bakrunn spiller en viktig rolle her nå.
Med min medfødte tilstand og manglende medisinsk hjelp, har det ført til at jeg ikke  har fått spise trening eller riktig hjelp, i mine første leve år. Spalte barn har behov for tett oppfølging fra første stund.  Det er bare spørsmål om man kan gjøre noe med dette problem, ikke godt og si.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar