onsdag 27. november 2013

Samtale med kirurgen

I dag kom legevesiten innom, ville høre litt hvordan det står det og går. Har fått høre igjen at det var en svert komplisert operasjon som krevde sitt. Det at man har store smerter er til godt grunn etter det de har gjennomført. Jeg går på så sterke smertestillende, at de får man kun på avd. Vi har jo så i sett frem til i morgen til og dra hjem, fikk høre i dag at det vil nok ikke skje at vi kan dra i morgen. I morgen skal plata ut, dette vil kreve litt, jeg vil nok ha ekstra vondt etter dette. Legen mener at jeg bør ta en gradvis nedtrapping, det er ikke forsvarlig og sendte meg hjem når behove er så stor med streke smertestillende. Mener at tiligist vi kan dra er fredag, det er også snakk om forlengelse på antibiotika kur, på grunn av betennelse viktig og få den bort. Så det viktigste for oss er vel bare og ta en dag om gangen.

Mage trøbbel i dag.
Magen har jeg hatt en stor utfordring med. Dette er nok til grunn til sterke medesiner og bivikning av medesiner eller faktisk narkose fikk jeg høre det kunne være. På så å si dag 11  uten og få tømt magen må man ta tiltak for og magen i sving. I går fikk jeg noe dropper som gir effekt til at man skal tømme magen, dette ga ingen resultat. Dagen i dag måtte vi gå mer drastisk tiltak. Fikk to stikpiller som skal gjøre at magen vil jobbe mer og gi utslag på og få tøme den. Det ga en liten resultat, men dessverre for lite så blir mer påfyll av dropper og stikpiller, viktig og få tømt magen. Har også fått en mikstur, dette er noe som hjelper fordøyelsessystemet til og holde seg i arbeid. Det er viktig og vedlikeholde funksjon, dette problem er noe som kan oppstå. De som kun leve på sondemat som jeg gjør nå er veldig utsatt for og få fortsoppelse som jeg har fått nå. I slike situasjoner er det viktig at man på best mulig klare og vedlikeholde funksjon. Natta i natt var preket av at magen ikke er i top stand nå, også en del smerter i munnen. Man vil vel ha sine nedtura og opptura av smerter. Får satse på at det blir bedre snart på magen, man skal no prøve litt av vært . For og si det slik, jeg har no vært med på litt av vært.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar