onsdag 20. november 2013

Ny operasjon venter i morgen

Ja tiden den går fort, nå sitt man plutselig på sykehotell og skal snart gå bort til RH (Rikshospitalet) som ligger så i si rett med hverandre. Natta  har vært ekstrem lang, lite søvn, man har lært, så snart noe skal skje, blir jeg stressa så sover jeg ikke. Dette er irriterende at man ikke skal få sove, jaja håper på en bedre søvn i natt da har man en elektrisk seng så kan jo bli bedre. Jeg er nok blitt avheng av elektrisk seng slik helsetilstand min nå er blitt.  I vanlig seng klare jeg ikke og finne riktig stilling, det gjør bare vondt og jeg blir stram og strammer til alt når man skal forsøke og slappe av. Den siste tiden har helsetilstand blitt verre, man ser at behovet, for hjelpemidler er kommet mer tydelig frem. Jeg sliter mer med og sitte, og utholdenhet er kortere nå. Jeg sliter mer med spasme og stivhet, det er slitsomt og ikke få ting gjort som dagelig ting. Jeg har de siste ukene vært en del plaget med krampe og spasme,  der jeg har mister ferdigheter i det krampetrekning står på. Når krampen  pågår kommer spasme på toppen, utløser det lammelse. Dette er på venstre siden kan komme over på høyreside men da er jeg veldig sliten om det skjer..  Detter er slitsomt ikke minst smertefullt. Resultat er nok at de nødvendig hjelpemidler mangler, vi er i arbeid med og få riktig hjelpemidler på plass, vet dette tar tid. Vi har fått at saken haster litt nå, og at man kan ikke vente mnd på dette. Satser på at det snart er i sving.

Operasjon i morgen.
Snart er man innlagt på avd igjen for et nytt forsøk for og få lukket fistelen i ganen, nå må det lykkes. Det har vært en del operasjoner opp igjennom årene som har gått, og man kunne gjerne vært i mål nå. Men man er no ikke det enda, så man må bare stå på og holde ut, for måle skal jeg komme til en dag, selv om dette er enda en stundt til. Dagen i dag blir mye venting samtaler med lege, sykepleier, narkoselege så kirurg. Så blir det blodprøver, måling av vekt høyde så blodtrygg. Blir en lang dag, blir godt og være ferdig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar