torsdag 7. november 2013

Hvordan det står til nå i planene

Dagene går fort unna  og tiden går fort. Ny operasjon er den 21 november, bare og håpe at det går som det skal nå.  Jeg har vært målbevisst på hva jeg har puttet inn i munnen for og unngår irritasjon i ganen. Det gir resultat og jobbe så god man kan med at ting skal kunne gi god resultat.  turen går til Rh den 19.

Dagene har vært nokså så krevende for magen. Mat er en stor utfordring, nå tenker jeg på sondemåltider.  Jeg kom meg opp til 375 ml på et måltid fire ganger pr dag, men så sa det stopp for magen.  Store vanskeligheter med og få vekta opp, den vil heller nedover. Det og ha løs mage, ubehag er nå et vanlig problem  i hverdagen nå.  Snakket med ernæringsfysiologen her om dagen for og høre litt om akkurat dette. Jeg fikk råd om og gå ned mengden på måltid fra 375 til 250 ml for og se hvordan utfall ble for det. Så sette 500 ml vann på natta for og gi ekstra med veske i og med at sondematen inneholder mye fiber, og kan slå ut på magen. Så får  se hvordan det går, her må det bare jobbes på, for og finne løsning. Man vil jo få vekta opp i og med at man har en operasjon like om svingen. Jeg har de siste ukene nesten mista 3 kilo, dette kan ikke fortsette den veien, vekten må opp. vil håpe og tru at litt ekstra veske vil kunne stoppe magen mot løs mage. Har fått tatt nye blodprøver for ernærings status den ligger overaskende bra, på tanke på at man har så store problemer med magen. Det er bare positivist at den holder seg på plass. De siste dagene har jeg mer eller mindre tenkt at jeg kanskje ikke tåler så god melk, og vil prøve og gå over på laktosefri melk for og se hvordan utfall det gir. Dette er ikke bare jeg som har begynt og tenke på. Man må bare prøve alt som kan prøves for og få stopp på diareen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar