fredag 15. november 2013

Godt resultat på forandringen

Som sakt tidligere har mage problem vært en dagelig utfordring. Nå går dette mye bedre, etter oppstart på laktosefri fri melk, som å holde seg borte fra vanlig melk. Dagene som har vært nå har jeg hold meg kun til laktosefri melk, også tatt vann om natta. Sondematen inneholder mye fiber, dette var nok litt hart på magen min. Det og sette ekstra vann ga stor forandring for min situasjon. Man har jo ikke noe vondt av vann, så hvorfor ikke. .?. Jeg drikker svært lite vann så det og sette ekstra vann er bare en bra for meg. Dagene som har vært har jeg satt 500 ml til 600 ml alt etter hvor mye jeg tilsammens har fått i meg av veske på dagtid pr munnen. Dette er en godt løsning etter operasjon der jeg så å si ikke drikker noe pr munnen. Jeg vil med sikkerhet være sikker på at nå vil vekta snart begynne og gå oppover igjen nå som sondemaåltid går mye bedre. Kan nå ta gradvis øking på sondemåltid  samt komme meg opp til dagsbehovet.

Dagene går fort , det er ikke mange dager nå igjen får man skal reise til Riksen for en ny operasjon. Orde operasjon får meg på mang tanker og urolighet, er vanskelig og sette ord på det. Men man kan jo si, man gleder seg no ikke til operasjon,  man vet hva man har i vente av utfordringer og ikke minst smerter. Må bare håpe at det går som plan nå. Største utfordring er nå borte og dette gir meg stor lettelse og trygghet. Det med måltid har jo vært det verste for min del, det er noe jeg ikke må tenke mer på den del. Dette er jo bare en stor lettelse ikke minst bekymring som nå er borte.
Nå må jeg bare klare og komme meg igjennom operasjon og tiden etter, man må bare ta tiden til hjelp her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar