fredag 20. september 2013

Utfordringer


Man møter stadig på nye utfordringer, det og  finne løsning samt mestre utfordringene. Det blir behov for hjelpemidler men usikkert på hvilke hjelpemidler som er riktig. Har litt hjelpemidler som skal prøves ut. Største utfordring har vel vært og finne riktig hjelpemidler i form av og sitte. Jeg har fått  en stol for og prøve den ut,  dessverre ser det ut til og være feil til mitt behov. Nå venter vi på og få en ny runde med prøving av hjelpemidler for og finne riktig hjelpemidler i det og sitte. Saken er når jeg sitter, så sikker jeg  sammen med ryggen, som vil si, jeg sitter helt feil. Dette skjer ubevisst, dette skyldes nok at jeg mangler styrke til og bære min egen kroppsvekt i sittende stilig. Det vil da si at jeg trenger mer støtte i det og sitte, en det jeg får i dag av hjelpemidlene. Dette problemet har vært i flere år, det menes av de vi har snakket med at dette skylles en stor grad CP, samt slitasjen og prolpas i ryggen.   Dette problemet har blitt verre det siste året, dette sykles nok at slitasjen er blitt større. Vi fikk påminning av legen på Riksen  før hverdagen skal bli bedre må det være riktig hjelpemidler også. Skolehverdagen er nok tidkrevende for der er det ingen hjelpemidler så det blir mye verre og mer smerte i skolesammenheng. Det og finne riktig hjelpemidler tar tid, man er jo usikker på hva som må til. Vi vet at man må se på hjelpemidler som gir mer støtte rundt hofter og mageområdet. Vi får nok svar i neste uke en gang om hva de nye resultatene av den MR undersøkelsen  vil vise, dette kan være intresant  og se hva de viser i dag. Vi har fått svar at mer støtte må til, det er et stort problem med knappen, for jeg sikker sammen her, som også gjør det vondt verre der knappen er altså sonden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar