tirsdag 20. august 2013

Hverdagen er tilbake

I dag startet skolen opp igjen. Dette har virkelig tatt på meg, har ikke gledet meg men gruet meg til denne dagen. Mandags natt var jeg virkelig begynt og bli stresset til skolen. Den natta badet jeg i svettet, og fikk meg ja en vel en times søvn. I natt gikk det tålig bra, men var stresset som bare det, og våknet flere ganger samt svett. Da dagen startet, var stresset mitt så høyt at jeg kaster opp natt matingen som hadde gått inn. Når man klare og kaste opp, for at man er så stresset ja da sir det litt. Skoledagen gikk med ingen ord av meg. for og si det slik jeg hater de første dagene for da skal man gjøre noe leker og det og det. Det ble en lek i dag, men jeg nektet og være med på de. OBS de av dere som har lest bloggen og følgt har vel fått med dere at jeg har bod på barnehjem og ikke hatt det så bra der. Dette  har da medført at jeg ble diagnostisert med   PTSD da jeg var 15 år. skal prøve og forklare hva PTSD er, blir kort forklart. Dette er en lidelse som man kan utvikle om man opplever traumatiske opplevelse som liten eller som voksen. Denne  lidelsen føre med seg at du blir stresset i ulike situasjoner som gjør at du kan minste kontroll eller bare være enormt  stresset.Tegn på denne lidelsen kan være,angst, depresjon, søvnproblemer. Blir plagget med bilder i hode av det man  har opplevd,  eller mareritt av det. Disse symptomene,  ikke viser seg  før det har gått opp til 6 måner siden hendelsen, eller år, for noen er det slik.  Man kan bli frisk av denne lidelsen med riktig hjelp, men ikke alle gjør det. Mye har og si på hvor mye traumatiske ting man har opplevd samt ulike situasjoner. Kan si det spiller inn for hver enkelt. DET er viktig og oppsøke hjelp om man får denne lidelsen. OM du er mer interessert i denne lidelsen kan du søke på nett, man finner mye opplysning om denne lidelsen.  I skolesammenheng har jeg mange traumatiske opplevelse, som jeg lite har snakket til noen om, blir da  stresset i situasjoner der mange er tilstede. Jeg trekker meg tilbake, dette har jeg også lest om, det er vanlig oss de som lider av denne sykdommen eller hva man skal si.  VIL ikke gå mer inn for dette, men greit å ha nevnt det om man skulle spørre seg om hvorfor og går det an og bil så stresset som dette, svare er ja.

Dagen gikk greit, jeg kom meg igjennom dagen. Dagene som har vært har jeg hatt mye lekaje av knappen. Man blir mer og mer sikker på hva årsaken er, knappen er for lang, og må byttes ut med en mindre igjen. I dag fikk jeg til sendt en knapp samt en  ekstra knapp så man har vis det skulle skje noe.
  Det har vært nå to knapper som har måte byttes ut, Her ser du den aller første knapp som jeg fikk, så den jeg skal bruke nå. Må jo si var jo en forskjell på størrelsen her.
    Her er knappen klar til bruk, den er testet og klar. Bare og håpe det blir bra nå. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar